Gert Lambers - 13 Oct 2023

Microsoft Dynamics 365 bundelt een aantal slimme applicaties die bedrijfsprocessen integreren en optimaliseren. Ontdek de vele voordelen voor zowel bedrijven in de dienstensector als de maakindustrie.

Wat is Dynamics 365?

Microsoft Dynamics 365 is een cloudgebaseerde ERP & CRM-oplossing die bedrijven helpt bij het stroomlijnen van hun processen, het verbeteren van klantrelaties en het nemen van datagestuurde beslissingen. Het pakket omvat modules als Finance, Supply Chain Management, Sales, Customer Service, Field Service, Human Resources, Commerce en Project Operations, die afzonderlijk of als een geïntegreerd systeem kunnen worden geïmplementeerd.

Cloudgebaseerde ERP en CRM

Dynamics 365 integreert naadloos met het Microsoft Power Platform en andere Microsoft-tools — zoals Office 365 en Azure — en maakt gebruik van geavanceerde technologieën zoals Microsoft AI, Internet of Things (IoT) en Mixed Reality om bedrijfsprocessen te optimaliseren en een betere klantervaring te bieden.

Voordelen voor uw bedrijf

     1. Betere integratie

Dynamics 365 verbindt uw hele bedrijf door verschillende modules en systemen met elkaar te integreren. Zo kan een verkoopmedewerker eenvoudig de beschikbare voorraad in het magazijn controleren en zo een klant realtime informatie bieden. Managers kunnen dankzij de geïntegreerde rapportagefunctie dan weer snel en eenvoudig bedrijfsstatistieken analyseren en zo betere, datagedreven beslissingen nemen.

     2. Flexibel en schaalbaar

Dankzij de modulaire opbouw van Dynamics 365 kiest u zelf welke modules u wilt implementeren. U kunt ook steeds modules toevoegen of verwijderen in functie van veranderende bedrijfsbehoeften. Bovendien is de Microsoft Cloud ERP-oplossing makkelijk schaalbaar, zodat uw ERP-systemen eenvoudig kunnen meegroeien met uw bedrijf.

     3. Betere klantenservice

Dynamics 365 stelt uw bedrijf in staat om een betere klantenservice te bieden. Met behulp van AI-gestuurde inzichten kunnen medewerkers van uw klantenservice beter inspelen op klantbehoeften en problemen sneller oplossen. 

Een voorbeeld: als dienstverlenend bedrijf maakt u gebruik van Dynamics 365 for Sales en Customer Service. Met behulp van Microsoft AI kunnen uw medewerkers klantinteracties analyseren en zo hun verkoop- en marketingstrategieën verfijnen. 

     4. Efficiënter dankzij Field Service

De Field Service module van Dynamics 365 helpt uw bedrijf om buitendienstprocessen te optimaliseren en de productiviteit te verhogen. Door het monitoren van apparaten op afstand en het uitvoeren van preventief onderhoud kunnen uw technici proactief reageren.

Een voorbeeld: als bedrijf in de maakindustrie implementeert u Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management om de productie- en distributieprocessen te stroomlijnen. Door de integratie met IoT-apparaten kunt u real-time gegevens over machineprestaties en onderhoudsbehoeften verzamelen. Dankzij de AI-gestuurde inzichten kan uw bedrijf proactief onderhoud uitvoeren, stilstand verminderen en dus de operationele efficiëntie verhogen. Bovendien stelt de Mixed Reality-functie uw technici in staat om op afstand toegang te krijgen tot deskundige ondersteuning, waardoor ze problemen veel sneller kunnen oplossen – ook tot grote tevredenheid van uw klanten, ongetwijfeld.

     5. Betere samenwerking en communicatie

Dynamics 365 bevordert de samenwerking, zowel binnen als buiten de organisatie. Door de integratie met Office 365 en het Microsoft Power BI Platform kunnen uw medewerkers eenvoudig documenten delen, samenwerken aan projecten en communiceren via Teams, SharePoint en andere Microsoft-tools.

     6. AI-integratie in CRM

Sales Copilot is een nieuwe, AI-gestuurde en aan uw CRM gekoppelde productiviteitstool voor salespersonen. De tool helpt met de opvolging van klanten en vult automatisch data aan in uw CRM, waardoor uw medewerkers dat niet langer handmatig hoeven te doen. Sales Copilot maakt voorbereidingen voor klantenmeetings, neemt notities tijdens calls en voorziet next steps en reminders. Kortom: de tool elimineert administratieve taken, verbetert de kwaliteit van de data in uw CRM en laat het salesproces efficiënter verlopen.

AI

Steeds up-to-date en op maat

Dynamics 365 kan zowel kleine als grote bedrijven helpen groeien in het digitale tijdperk. De continue updates en verbeteringen van Microsoft zorgen ervoor dat Dynamics 365 steeds inspeelt op de nieuwste technologische ontwikkelingen. Ook is het cloudgebaseerde model ideaal voor bedrijven die hun IT-infrastructuur willen vereenvoudigen en hun kosten willen verlagen. Het implementeren van Dynamics 365 kan in eerste instantie een uitdaging lijken, maar met de hulp van een ervaren Microsoft-partner als Aurelium loopt het wel los.

Conclusie

Microsoft Dynamics 365 biedt een krachtige en flexibele oplossing voor bedrijven die hun processen willen stroomlijnen, de efficiëntie willen verhogen en een betere klantervaring willen bieden. Door de integratie met bestaande systemen en de mogelijkheid om verbinding te maken met andere Microsoft-tools, zorgt Dynamics 365 er mee voor dat uw bedrijf klaar is voor de toekomst.

Wilt u meer informatie over wat Dynamics 365 voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan zeker contact met ons op!

Contacteer ons